De spørgsmål, som dine kunder i virkeligheden stiller til dig og din virksomhed
Og de spørgsmål, som virksomheder bør bruge meget mere tid på at besvare.
Hensigtsmæssig kommunikation er baseret på modtagerens præmisser uanset om det er politisk kommunikation eller marketing. Så….. “Tænk på det bedste du ved”, som Peter Pan siger og besvar de spørgsmål, som din målgruppe stiller til dig.
Hvad bidrager du egenligt med?
- Hvilken fortælling klinger rent faktisk troværdig og ægte hos jeres omverden?
- Hvorfor stiller du op til valg?
- Hvem gør du en forskel for?
- Hvilke forandringer vil du skabe?
- Hvorfor betyder det noget for mig, at du har været i folketinget tidligere?
- Hvorfor burde jeg bruge tid på din fundraising og ikke de andres?
- Hvorfor burde jeg bekymre mig om den tid, du har brugt på at lave en flot hjemmeside?
- Hvorfor er det godt for lokalsamfundet, at du er netop her?
I en verden med begrænset tid og ubegrænsede muligheder, er det nemt at forklare sig selv, at man har andre ting på programmet og gå forbi dig på gaden (og SoMe)
.
Den eneste måde, som du kan komme til at betyde noget, er ved at skabe betydning.
Hvad betyder noget?
- Bæredygtig selskabsledelse?
- Svanemærker og miljøblomster?
- FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling?
Du bliver nødt til at give folk en grund til at stoppe op og lytte til din sang. “Tænk på det bedste, du ved” ville Peter Pan sige. Det samme koncept for gælder marketing og hensigtsmæssig kommunikation. Hvad er dit purpose?
Du bliver nødt til at huske, at modtageren er den vigtigste i din fortælling. Ikke dig selv. Det hele handler ikke om dig.
Emil Brandt Rex
Leave a Comment