Spar på strømmen og formidlingen: Storytelling i en energikrise

Energikriser.

Din rolle og handlinger betyder noget i disse udfordrende tider. Opdag betydningen af den måde, du fortæller (storytelling) om din personlige oplevelse med energikrisen.

Mennesker og politik påvirker hinanden, og du bidrager gennem din fortælling.

Derfor:

Spar på strømmen og engagere dig.  Som professor i økonomisk historie ved CBS, Per H. Hansen siger:

“Når usikkerheden bliver så radikal som nu, kan man ikke bruge modeller og statistik til at forudse fremtiden. Man må bruge fortællinger.” skrev professor i økonomisk historie ved CBS, Per H. Hansen forleden i Weekendavisen. Han minder os om, at inflationskrisen og energikrisen – som vi egentligt godt vidste i forvejen, men næsten havde glemt – ikke kun handler om tal, penge, en liter benzin til 20 kroner og at elprisen stiger, men om politik og mennesker. Professoren har ret, ikke sandt? Mennesker er ikke kun rationelle fornuftsvæsner, der automatisk passer ind i de økonomiske regneark. Det pointerede den græske filosof, Aristoteles, allerede for 2500 år siden, og det bekræfter økonomiprofessor, Per H. Hansen, igen. Men hvordan er det relevant for mig, tænker du måske? Som hypersociale væsner har vi brug for hinanden. Tænk på bierne. Hvis en bi bliver påvirket, så påvirker det også bikuben

Dem, der taber allermest i øjeblikket er dem, der har allermindst. Inflationen har en stærk social slagside.

Danmark er midt i en energikrise, men i øjeblikket er der ikke én fastforankret og dominerende fortælling.

Krisefortælling. Storytelling. Du skaber narrativet gennem det, du fortæller. Mand. Papkasse overhovedet.

Energikrise? Hvilken energikrise?

Du er her Forside » Stoicisme, Marketing, markedsføring, content marketing, storytelling, strategisk storytelling » Spar på strømmen og formidlingen: Storytelling i en energikrise
Avatar for
Written by Emil Brandt Rex
Far.digter.borger.blogger Ekstrem praktisk og sansestimulerende tilgang til en meningsfyldt tilværelse med boganbefalinger, strategisk storytelling, stoicisme, markedsføring og massemedier.